Gyakran ismételt kérdések

1. Hétköznap mettől-meddig érhető el telefonon? Hány órától kérhető egy szolgáltatás?

Minden hétköznap 07:30-tól 19:00-ig elérhetőek vagyunk telefonon, azonnali kiszállás esetén 21:00-ig bezárólag. Az irtás időpontját minden esetben egyéni igényekhez megfelelően igazítjuk.

2. Milyen szolgáltatások érhetők el? Milyen kártevők ellen tudunk segítséget kérni?

– Rovarirtás: ágyi poloska, csótány, bolha, hangya, darázs, légy, kemence halacska, ezüstös pikkelyke, fülbemászó.

– Egyéb élelmiszert szennyező rovarok, bogarak: pl. zsizsikek

– Rágcsálóirtás: patkány, egér

– Nyestriasztás

– Társasházi irtások, HACCP jellegű irtás cégeknek és vállalkozásoknak.

3. Hétvégén és ünnepnap is elérhetőek?

Igen. Hétvégén 08:00-18:00-ig vagyunk telefonon elérhetőek, azonnali kiszállás esetén 20:00-ig.

Ünnepnapokon 08:00-18:00-ig.

4. Hogyan kell készüljek a kártevőirtásra?

Minden esetben a szolgáltatás megrendelésekor telefonon vagy e-mail formájában tájékoztatjuk az irtás előtti előkészületekről, és maga az irtás menetéről, valamint az irtás utáni betartandó szabályokról. Egy rovarirtás során rendszerint a bejutást és a bent lévő közlekedést szükséges biztosítani, ezen felül étel-ital letakarása vagy zárt tárolóban történő tárolása javasolt, de minden irtás során eltérőek lehetnek az előkészületek.

5. Hogyan tudok fizetni?

Helyben készpénzzel vagy utalással. Kártyával való fizetés nem lehetséges.

6. Milyen szolgáltatásokra van garancia?

– Rágcsálóirtásnál a garanciát akkor lehet érvényesíteni, ha a kihelyezett szerelvények (dobozok, élvefogók, impregnált lapok) nem lettek áthelyezve vagy nem rongálódtak, a területen az irtást követően számottevően nagy változtatások nem történtek és betartották azokat a szabályokat melyekkel kapcsolatban tájékoztatást kaptak.

– Rovarirtásnál (kivétel az ágyi poloska) a 3. irtásnál csak kiszállási díjat számolunk fel, ami ez esetben 7.000.- Ft.

– Darázsirtásnál a 2. irtás garanciális, abban az esetben, ha továbbra is az előzőleg kezelt területen áll fent ugyanaz a probléma. Pl.: az elsőnek kezelt rejtett fészkek.

7. Mi a teendő az irtás után?

Az irtás utáni teendő minden esetben speciális. Függ a szolgáltatás fajtájától és technológiájától.

Ezt telefonon, e-mail formájában vagy személyesen az állapotfelmérés után közöljük a megrendelővel.

8. Mi történik akkor, ha továbbra is fennáll a fertőzöttség, és továbbra is megfigyelhető a kártevők jelenléte?

Ebben az esetben a 6. pontban leírtak a mérvadóak.

Természetesen ebben az esetben, ismételten felmérésre kerül a terület és javaslatot teszünk más irtószerek vagy technológia kivitelezésére, amit elvégezhetünk. Egy sikertelennel tűnő irtás alkalmával arra is gondolni kell, hogy minden szükséges intézkedést megtettünk-e, amit javasoltunk és betartottuk-e az irtást követően a szabályokat.

9. Ha szeretném lemondani a szolgáltatást, meddig tehetem meg?

Arra kérjük, ha bármilyen okból kifolyólag nem tud otthon tartózkodni, a lehető leghamarabb jelezze felénk az új időpontot lefoglalása érdekében, ami azért is fontos, hogy a fennálló kártevők ne szaporodjanak el drasztikus mértékben.

10. Mennyi kezelésre van szükség?

Általánosságban elmondható, hogy rovar- és rágcsálóirtásnál is pár napra szükség van, hogy az adott kártevő érintkezzen a permetezett vagy kihelyezett irtószerrel, hogy ezáltal ki tudja fejteni hatását.

Vannak esetek, amikor 2-nél is több irtásra lehet szükség, oka lehet a nagy fertőzöttség vagy a korlátozott hozzáférés, esetleg a szabályok be nem tartása.

Ha többszöri irtás sem vezet eredményre, fontolóra kell venni a szomszédok felőli bejutási pontot. Javasoljuk, hogy ebben az esetben beszéljen a szomszédjaival a problémáról, mert az is lehetséges, hogy irtást nála is el kell végezni.

11. Választhatok milyen irtási módszert szeretnék?

Igen. Csak olyan irtást végzünk, amibe a megrendelő beleegyezik. Mi javaslatot teszünk, melyik kezelés a leghatásosabb. Kérhető rágcsálóirtásnál irtószermentes kocka vagy egyéb élve fogó, impregnált lap alkalmazása is, de bizonyos esetekben hatása nem azonos a véralvadásgátló szert tartalmazó irtószerekkel.

Technológiák lehetnek: permetezés, porozás, hidegködképzés-ULV, mérgezett csalétek, gélezés szerelvények kihelyezése rágcsálók esetében, és egyéb alternatív megoldások.

Olyan irtást, mely a közvetlen környezetben élőkre veszélyt jelenthet, nem végzünk.

A célkártevő irtása a célunk, minden esetben kötelező gyermekek és más állatok távoltartása a kezelendő területről.

12. Az irtószerek emberre, állatra veszélyesek-e?

Az általunk használt irtószerek II-es forgalmi kategóriába tartozó szerek, amik szakemberek számára elérhetőek. Azt érdemes tudni, hogy az összes irtószer potenciálisan mérgezőnek minősül, ezért is fontos a kártevőirtó szakember által közölt javaslatok, szabályok betartása, azért, hogy kivédjünk minden veszélyforrást. Ezáltal az irtás teljesen ártalmatlan lesz az emberre és házi állatainkra egyaránt. Minden esetben javasoljuk a házi és haszonállatok, valamint a gyermekek távoltartását a kijuttatott irtószerektől.

13. Mi történik, ha kiömlik az irtószer? Megsérül vagy széttörik a mérget tároló doboz, szerelvény?

Ez esetben feltétlen mihamarabb értesítsen minket a megadott elérhetőségek egyikén, hogy segítséget tudjunk nyújtani. A selejtezésre kerülő irtószerek veszélyes hulladéknak minősülnek, kidobni, kommunális hulladékként kezelni, valamint hozzányúlni tilos! Minden kihelyezett szerelvényen (dobozon) matrica található, melyen fontosabb információk szerepelnek, többek között mérgezés esetén értesítendő Toxikológiai Központ Telefonszáma (+36 30 201 199), valamint a vállalkozásunk elérhetősége is.

14. Pár napja volt az irtás, de még mindig hallom a padlásról, a falból a rágcsálók hangját, meddig normális ez még?

Ez egy teljesen természetes észrevétel, mert a kihelyezett, általában véralvadásgátló szert tartalmazó mérgeknek nyújtott hatása van. Ennek azért van jelentősége, hogy a rágcsálók ne ismerjék fel az egyedtársukon az azonnali rosszullét jeleit, mert akkor ők már nem fognak a méregből fogyasztani.

Először is szükség van arra, hogy a rágcsáló megtalálja a kihelyezett mérget, és elfogyassza, ezt követően a véralvadásgátlónak kb. 4-5 napra van szüksége, hogy az állat elhullását okozza. Előfordul, hogy nem fogyaszt el annyi irtószert, amennyi az elhullásához szükséges, ezért is fontos a pontos mennyiség meghatározása.

Nagy fertőzöttség esetén sajnos több alkalomra is szükség lehet.

Amennyiben a probléma ezen túl sem szűnik meg, újra fel kell mérni a területet, hogy volt-e fogyás. Ilyenkor ellenőrizzük a dobozban található mérget. Azt is vizsgálnunk kell, hol lehet a bejutási pont, valamint van-e olyan szomszédos telek, ahonnan várható lehet a rágcsáló érkezése, esetleg állati takarmányt, élelmiszert raktároznak-e a közelben.

15. Az irtószereknek van-e szaguk?

Az általunk használt irtószerek közül vannak szúrós szagú és szagtalan szerek is. Attól függ, milyen irtást és milyen technológiával végezzük. Ha önnél szükséges olyan irtást alkalmazni, melynek erősebb szaga van, aggodalomra semmi ok. Gyakori szellőztetéssel 1-2 napon belül megszűnik a kellemetlen szag, viszont a kártevők számára irritáló hatása van, ami számunkra pozitív.

A szag erőssége függ a fertőzöttség mértékétől, ugyanis, ha nagyobb a fertőzöttség, előfordulhat, hogy nagyobb dózis kijuttatására lesz szükség.

16. Irtás során bent tartózkodhatok a lakásban?

Rovarirtás során (permetezés, porozás, aeroszol képzés) nem javasolt a lakásban tartózkodás, főleg akkor, ha a lakás nagyobb vagy egész részét kezeljük, ezt mi is védőfelszerelésbe végezzük. Hidegködképzés esetén tilos a bent tartózkodás.

Egyes esetekben (rágcsálóirtás, gélek vagy csalétek kihelyezése) esetén megengedett a bent tartózkodás, viszont ennek idejére is szükséges az állatok és gyermekek távoltartása.

Az irtások előtt minden esetben tájékoztatást adunk a betartandó védőintézkedésekről.

17. Mi történik, ha elfelejtek szólni, hogy nem tartózkodok otthon és megérkezik a kártevőirtó?

Amennyiben 10 percen belül nem kapunk visszajelzést, az érintett helyszínt elhagyjuk, így újabb időpontot szükséges megbeszéljünk. Azért is fontos jelezniük felénk, ha el kell menjenek otthonról, mert ha rövid időn belül nem kezeljük a problémát, drasztikusan elszaporodhatnak a kártevők.

18. Kérhető-e diszkrét érkezés?

Természetesen kérhető egyéni igények esetén. Ennek a tényét minden esetben telefonon vagy e-mailben jelezzék a szolgáltatás megrendelésekor, vagy az érkezés előtt.

19. Kaptam egy időpontot „08:00-09:00” között. Ez az irtás időtartama vagy az érkezésé? Mennyi időt foglal magába az irtás?

A kapott időpont az érkezést jelenti, tehát ez esetben 8-9 óra között várható az érkezésünk.

Rajtunk kívülálló időpont csúszás miatt, mint pl.: forgalmi dugó, telefonon értesítjük.

Maga az irtási folyamat általában 30-40 perc, bizonyos helyzetekben ez lehet kevesebb, de ez függ a helyiségek hozzáférésétől, valamint az előkészületektől is. Természetesen egy nagyobb munka esetén tájékoztatást adunk az irtás előtt a kezeléshez szükséges időről.